Press "Enter" to skip to content

Виртуална реклама: Различни реклами във футболните мачове според държава и канал.

Виртуална реклама? Какво точно означава това? Това, че една реклама е в дигиталното пространство прави ли я виртуална и какво общо има всичко това с любимата ни игра – футбола? Отговорите на тези въпроси ще бъдат открити в настоящия материал.

Забелязахте ли вече, че някои български букмейкъри се рекламират по време на мачове в най-големите футболни първенства в Европа като Висшата лига, Серия А и Ла Лига?

Българската компания за спортни залози “efbet” рекламира по време на мач на Реал Мадрид (1) 

Още преди повече от година започнаха да се появяват реклами на български компании из европейските сезони. Тогава повечето от вас сигурно са си казали, че това е добър показател за тези фирми, тъй като могат да си позволят да се рекламират на високо ниво, чрез което да привлекат повече клиенти. Нещата обаче не стоят точно така.

Оказва се, че рекламните пана могат да бъдат променяни спрямо държавата, в която дадения мач се излъчва, както и канала, по който мачът се предава. Новата технология се нарича “виртуална замяна на периметъра” (virtual replacement perimeter technology от английски)(2). Чрез този “цифров трик” телевизионните реклами, които биха били най-подходящи за аудиторията и региона се появяват на нашите екрани.

Ето как функционира “виртуалната реклама”

Как обаче всичко това е възможно? Зелените екрани в медийните студия донякъде могат да обяснят всичко. От години насам фоновете в телевизията и в киното често биват запълвани с кадрите, които ние виждаме. Технологичното откритие “обогатена реалност” (augmented reality) позволява реалното и виртуалното да се комбинират в реално време(3). По този начин предварително компютърно-генерирани графики и видео-потоци могат да бъдат имплиментирани върху вече съществуваща основа. Какъвто е и случаят, за който разказваме днес.

За да може алтернативното рекламно съобщение да бъде показано по толкова прецизен начин, се монтира камера върху “виртуална глава”, която има за цел да прочита данните за позициониране и подравняване. Обективът на тази камера е калибриран с тялото и сензора на камерата, заедно със софтуера, така че виртуалният софтуер може да бъде коригиран за всяка дисперсия за отместване от нула (в случая нулата е оригиналното позициониране).

Пример за направата на “виртуално студио” в отговор на “виртуалната реклама”

За да бъде разбрана технологията, можем да си представим виртуална 3D кутия, която бива запълнена от компютъра с нужната информация (текст, снимка, графика, видео). Най-просто казан данните се подават към компютър, който чрез виртуалния софтуер зарежда нужната графика и я калибрира.

Мнението на “Ритнитопъ”: Докато в България все още се чудим как да създадем реални футболни условия, в световен мащаб виртуалните технологии успяват да надградят вече функциониращите реални такива.

Вероятно няма да въведем този тип технология по време на заснемането на българските срещи, тъй като те не представляват интерес за чуждите спортни канали. Дали някога това ще се промени? Към момента отговорът е категорично НЕ.

Източници:
(1) Българска компания рекламира в Реал Мадрид. (2020, October 1). www.24chasa.bg. https://www.24chasa.bg/sport/article/9073149
(2) Hardiman, J. (2021, July 6). Football stadiums change the ads depending on the Channel or country. LADbible – Redefining Entertainment & News For a Social Generation. https://www.ladbible.com/news/sport-football-stadiums-change-the-ads-depending-on-channel-or-country-20210706
(3) Обогатена реалност – Уикипедия. (2008, April 11). Уикипедия. https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B0_%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D1%81%

Be First to Comment

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.