Press "Enter" to skip to content

Социалните мрежи и ролята им в любимата игра

Нека се запознаем със социалните мрежи на футболните клубове

Социалните мрежи са източника на информация, чрез който ние любопитковците и запалянковците се доближаваме по някакъв начин до любимите си клубове и техния постоянно изменящ се свят. Онлайн пространството е отличен източник, който не само следи и споделя последно излезнала информация, но и осигурява безкрайно много материал, който допринася с клипове, рийлове и снимки със страхотно качество. 

Зад всяка успешна онлайн платформа стои много добре информиран и запознат с последните тенденции екип. Ролята на социалните мрежи е да се грижат постоянно за интересите на феновете и да предоставят материал, който ще даде на нас (читателите) повод да следим точно този източник на информация. 

Напоследък забелязваме, че онлайн пространството не е просто място за информиране на читателите. Платформите се стараят максимално да ни покажат, че всъщност звездите, на които се възхищаваме са не по-малко хора от нас и личният им живот е съвсем нормален извън прожекторите. За това и страниците са пълни с поздрави за рожденни дни и щастливи семейни събития и с пожелания за късмет при трансфер в друг клуб.

Пример за пост в социалните мрежи.

В тази статия ще покажем малко по-различната цел на онлайн платформите и защо всъщност развитието на дадена страница зависи от нас.

Всеки отбор има своя собствена страница в някоя от социалните платформи, която се стреми към разпространението на положителните емоции в клуба. От известно време развитието на именно тези страници се стреми към много високо качество на снимков материал, добро качество на клиповете и следенето на отбора извън футболния терен.  

Както вече споменах една от стратегиите на успешната страница е да има база от читатели, които не просто да се информират за актуална информация, но и да видят как всъщност футболистите прекарват своя ден на терена или извън него. Поддържането на една такава онлайн платформа никак не е лесно. Ние, от другата страна, искаме да получим хубава за окото страница, която да запали интереса в нас.


За това вече все повече започваме да виждаме визитки на футболистите, посрещането на новите попълнения чрез много добре направени видеоклипове, спомени от предишни мачове, поздравяване на феновете по празниците и още много други примери. 

Разбира се, цветовете са подбрани според отбора, а именно те привличат читателите. Според статистика всекидневно подновяващата се информационна “стена” покачва процентите на следене и гледаемост. По този начин фенската база се покачва и информацията достига до повече хора. 

Футболните клубове извън България залагат повече на резултатите от мачовете чрез професионално направените снимки, подписването на договорите и изтъкването на качествата на играчите. Един страхотен пример за уникално постигнат инстаграм профил е на “Ливърпул“.


Чрез страхотно подбраните снимки, ние читателите изживяваме емоцията с тях. Нещо, което е важно за страницата на “Ливърпул” е че има така наречените “highlights“, които са посветени изцяло на играчите. По този начин можем да видим нещо, което ни интересува конкретно за някой от футболистите.

А ето така изглежда началната им страница в Инстаграм:

Началната страница на “Ливърпул” в Инстаграм.

С впечатляващите 41,2 милиона последователи бихме казали, че доста добре поддържат интереса на читателите си.

Футболистите на любимите ни отбори са причината да следим определени инстаграм страници. Дори когато не сме почитатели на конкретен тим, но любимият ни футболист от дете играе за него, ние няма как да не останем съпричастни.


Най- актуалният пример в момента е Кристиано Роналдо и преминаването му в “Ал-Насър“. Профилът на клуба в Инстаграм имаше скромните 850 хил. последователи преди подписването на договора. Днес, няколко седмици по-късно, профилът на арабите има цели 11 милиона последователи. Този ефект е много често срещан във футболните среди. Влиянието, което носят футболистите е не само, защото подписват с клубовете, а и с редица други световно известни компании. Например Кристиано Роналдо и Лионел Меси за “Louis Vuitton”. Популярната снимка обиколи света и стана една от най-споделяните в световен план.

 На това му се казва влияние! 

Лео Меси и Кристиано Роналдо за Louis Vuitton.

Сега е време да кацнем на българските футболни терени.

За нас посрещането на влиятелни футболисти е огромно постижение. Ако трябва да говорим за български футбол през 21-и век, бихме го запомнили като поколението на чужденците. Във всеки наш роден отбор има страхотни чужденци, които носят положително развитие.

Ако трябва да даваме примери те биха били много, за това ще отбележим последните попълнения на българските отбори.

Тобиас Хайнц за “ЦСКА София”.
Рикардо Рикардиньо за “Левски”.
Денислав Александров за ,,Локомотив” (Пловдив).

Сред най-следваните профили в инстаграм е именно този на Кристиано Роналдо. В него освен футболните преживявания, виждаме и кадри от личния му живот, който несъмнено повишава интереса ни. Не случайно е следван от над 500 млн. последователи по целия свят.


Кристиано, достигайки 500 милиона последователи в Инстаграм.

Примерите като Кристиано са много и тепърва ще има още повече млади звезди, които ще бъдат толкова влиятелни като него. Социалните мрежи са наш приятел, нека знаем това. Чрез тях ние сме една идея по-близо до любимите си звезди, а без нас, те не биха били това, което са днес.

Мнението на ,,Ритнитопъ” : Несъмнено влиянието в социалните мрежи води до неспиращо развитие. От онлайн пространството бихме могли да се информираме за каквото пожелаем, когато пожелаем. Влиятелните хора, които следим ни карат, нас последователите, да преживяваме емоцията паралелно с тях. Ние растем заедно. Без нас, те няма да имат смисъл.

Източници:

(1) Джалов, Ф. (2023, January 17). Може ли Преслав Боруков да полети в “Арда”? Българският футбол – решенията на проблемите – Ритнитопъ. https://ritnitop.bg/2023/01/17/borukov-arda-new-challenge/



Be First to Comment

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.