“Червените” представиха проекта за новия стадион “Българска армия”. Срокът, за изграждене е 18 месеца, а разходите ще бъдат между 80 и 90 млн. лева, разкриха архитектите, ангажирани с проекта.
Началото на строителството на новия стадион е планирано да започне през есента, преди това трябва да се оправи всичко около документацията. От архитектурната компания “IPA” разкриха, че проектът е за реконструкция, а не за построяване на ново съоръжение, защото трябва да се запази сегашната рамка на стадиона и пространството около него. Стадионът ще бъде от 4-та категора на УЕФА.
Ще има изцяло ново модерно LED осветление, а тревното покритие ще бъде от най-висок клас. Ремонтните дейности в парка ще бъдат огранчени до минимум. Целият стадион ще бъде покрит от козирка. Сектор А ще бъде изграден от монолитна конструкция, а останалите три сектори със сглобяеми части.

Тренировъчните игрища около стадиона ще бъдат премахнати, а на тяхно място ще бъдат засадени дръвчета.
“Днес е специален ден за ЦСКА. Днес феновете на клуба и широката общественост ще имат възможността да се запознаят с проекта на новия стадион.
– каза Филип Филиповв
Един от архитектите Александър Хаджиев сподели, че стадионът ще бъде разделен на два подобекта. Ще има зона за комфорт. Сектор А ще бъде на четири нива и там ще се намират фен магазинът, музеят, спортно-техническата част, нови съблекални, нова журналистическа ложа, зона за пресконференции, ресторант, зона за хората, грижещи за стадион. На третото ниво ще има зала за картодържателите със сребърно ниво, а на четвъртото ще бъдат местата с най-добра видимост.
Новият проект за стадиона, обаче предвижда намаляване на седящите места на съоражението, за да бъдат спазени всички изисквания на УЕФА. В момента стадионът е с капацитет от около 23 хиляди места, докато новият стадион ще е с 16 хиляди места.
Бъдещият капацитет на “Армията”:
Сектор А: 2 520
Сектор Б: 4 370 (1 030 за гостуващата агитка и 3 340 за домакините)
Сектор В: 4 540
Сектор Г: 4 570
Общо 80 места ще бъдат за хора с трудна подвижност.

По време на пресконференцията бе зададен въпрос, който се отнася за паркоместата, които ще са около стадиона. Основната цел е съоръжението да бъде достъпно най-вече с градски транспорт, както е и в момента.
“В момента около периферията на парка има обществен паркинг. Има и паркинг на метрото. Няма как паркът да се затрупва с паркинги. Да, ще бъде отговорено на изискването на УЕФА за паркоместа. Столична община е изцяло съгласна да се реши въпросът с използването на градския транспорт за потока от и към стадиона.”
– казаха архитектите
Накрая беше засегната и неизбежната тема за строителството в “Борисовата градина”. Достъпът на техниката ще става през “Пейо Яворов” – “Драган Цанков”. Интересно е да се отбележи, че ще бъде върната площ към парка.
“Няма да има проблем със строителството и няма да нарушаваме комфорта на посетителите на парка. Стадионът даже е по-малък в посоките изток и запад. Не мисля, че ще имаме затруднения по време на строителния процес.”
– заяви Данаил Димов
Мнението на Ритнитопъ: Разговорите около стадионите в България са тема табу. Нов стадион в София е необходим, особено около проблемите с лиценза на “Васил Левски”. Стадионът се очаква да бъде истинско бижу, ако се осъществи проектът. След “Хювефарма Арена” и съвсем скорошното откриване на “Колежа”, България може да има още един прекрасен стадион.
Be First to Comment